کارخانه ای:میزان بهره‌وری در کشور، بسیار پائین است

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

کارخانه ای:میزان بهره‌وری در کشور، بسیار پائین است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای ظهر امروز در مراسم پایانی هفته پژوهش بر لزوم تجاری‌سازی پژوهش‌ها تاکید کرد و افزود: همه باید امروز تلاش کنیم که پژوهش و فناوری به عرصه تجاری‌سازی کشیده شود.

وی با بیان اینکه ما باید بر اساس مقتضیات کشور راه تولید علم را طی کنیم، افزود: مشکل ما این است که عرصه علمی اقیانوس است اما ما تنها به اندازه یک استکان از آن بهره‌برداری می‌کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال تولید ملی کار و سرمایه ایرانی که شعار کارشناسانه‌ای بود، کمتر به آن پرداخته شده است که باید با اهتمام به این شعار بتوان شعار تولید ثروت از طریق علم را عملی کنیم.

وی کار و سرمایه را 2 مؤلفه اصلی بهره‌وری دانست و گفت: در این شعار مقام معظم رهبری کار و سرمایه ایرانی را پس از تولید ملی بیان می‌کنند چرا که تولید ملی می‌تواند کار و سرمایه که 2 رکن اصلی بهره‌وری هستند، را فراهم کند.

کارخانه‌ای با بیان اینکه امروزه میزان بهره‌وری ما بسیار پائین است، افزود: در حال حاضر ما در کشور فاقد نظام بهره‌وری هستیم و اگر کسی سرمایه‌ای دارد قادر به تبدیل سرمایه خود به بهره‌وری نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز ما می‌توانیم با افزایش واحدهای تولیدی، استانداردسازی محصولات و پایین آوردن قیمت‌ها بهره‌وری را افزایش دهیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  جمعه 1 دی 1391برچسب:,ساعت 21:35  توسط محمد گلزار